Monday, October 31, 2011

knitting - Gail shawl in Hungarian azaz a Gail kendo magyarul I.

felszedunk negy szemet

ket sort siman kotunk, ami majd a sal bordazatat adja a szelen a szaporitasok utan.  a paros sorokban (a visszajan) a szelso ket szem az mindig sima, a tobbi mindig forditott. (itt a fenykepen maskent van, mert modositottam, az elso szemet leemelem a turol, es az utolso szemet meg forditottan kotom le. szerintem ez szebb szelet ad. a masodik szem, ill. az utolso elotti szem az ugyanolyan, a szinen es visszajan is siman kotom)


1.sor:      2 sima, 2 rahajtas, 2 sima 

3.sor:     2 sima, rahajtas, sima, 2 rahajtas, sima, rahajtas, 2 sima

5.sor:      2 sima, , sima, rahajtas, sima, rahajtas, 2 sima, rahajtas, sima, rahajtas, sima, 2 sima

7.sor:      2 sima, 2 sima, rahajtas, sima, rahajtas, 4 sima, rahajtas, sima, rahajtas, 2 sima, 2 sima

9.sor:      2 sima, 3 sima, rahajtas, sima, rahajtas, 6 sima, rahajtas, sima, rahajtas, 3 sima, 2 sima

11.sor:      2 sima, 4 sima, rahajtas, sima, rahajtas, 8 sima, rahajtas, sima, rahajtas, 4 sima, 2 sima

13.sor:     2 sima, balra dolo fogysztas, 2 sima, rahajtas, sima, rahajtas, sima, rahajtas, sima, rahajtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas=ket szem siman osszekotve, balra dolo fogyasztas, 2 sima, rahajtas, sima, rahajtas, sima, rahajtas, sima, rahajtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas, 2 sima

15.sor:    2 sima, balra dolo fogyasztas, 2 sima, rahajtas, 2 sima, rahajtas, sima, rahajtas, 2 sima, rahjtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas, balra dolo fogyasztas, 2 sima, rahajtas, 2 sima, rahajtas, sima, rahajtas, 2 sima, rahajtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas, 2 sima

17.sor:     2 sima, rahajtas, balra dolo fogyasztas, 2 sima, rahajtas, 3 sima, rahajtas, , sima, rahajtas, 3 sima, rahajtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas, 2 rahajtas, balra dolo fogyasztas, 2 sima, rahajtas, 3 sima, rahajtas, sima, rahajtas, 3 sima, rahajtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas, rahajtas, 2 sima

19.sor:     2 sima, rahajtas, sima, rahajtas, balra dolo fogyasztas, 2 sima, rahajtas, balra dolo fogyasztas, 5 sima, jobbra dolo fogyasztas, rahajtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas, rahajtas, sima, 2 rahajtas, sima, rahajtas, balra dolo fogyasztas, 2 sima, rahajtas, balra dolo fogyasztas, 5 sima, jobbra dolo fogyasztas, rahajtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas, rahajtas, sima, rahajtas, 2 sima

21.sor:      2 sima, sima, rahajtas, sima, rahajtas, sima, balra dolo fogyasztas, 2 sima, rahajtas, balra dolo fogyasztas, 3 sima, jobbra dolo fogyasztas, rahajtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas, sima, rahajtas, sima, rahajtas, 2 sima, rahajtas, sima, rahajtas, sima, balra dolo fogyasztas, 2 sima, rahajtas, balra dolo fogyasztas, 3 sima, jobbra dolo fogyasztas, rahajtas, 2 sima, jobbra dolo fogyasztas, sima, rahajtas, sima, rahajtas, sima 2 sima

a piros gombostu az mindig a kendo kozepen van, es az irasban is a kozepso szemeket jelenti . a kek gombostu meg altalaban a szelso szem utan van bebokve, es a leirasban a ket szelso szemet jelenti, ami a bordazatot alakitja ki. a zold gombostu meg a kendoben kialakulo mintak szelet jelzi.

balra dolo fogyasztas: leemelunk egy szemet, a jobb oldali kototut a szem bal oldalaba bokjuk, majd atcsusztatjuk a jobb ture

balra dolo fogyasztas: leemelunk meg egy szemet,  bal oldalrol a jobb ture

balra dolo fogyasztas: a ket szemet vissza csusztatjuk a bal ture, es lekotjuk a szem jobb oldalabol (hatulrol)

balra dolo fogyasztas:  a fogyasztas

jobbra dolo fogyasztas
jobbra dolo fogyasztas: azaz sima fogyasztas: a ket szemet elolrol ( a szem bal olalarol) emeljuk le, es az szepen jobbra dol.

sajnos nem eles ez a kep.... de itt van egy balra dolo fogyasztas (elotte meg a jobbra dolo, ez a 13.sorban talalhato kozepen)
A fogyasztashoz csatoltam internet oldalakat, a youtube-rol magyarul es angolul is. mindenkinek mas hogy mi az egyszerubb, remelem a kepek is segitenek.
Ez a kotesminta a Raverly-n talalhato, a leirasos resze pedig itt, mindket szerzotol kertem engedelyt, hogy itt magyarul lekozolhessem. Kerlek vegyetek figyelembe a szerzoi jogokat. 

15 comments:

  1. Szia Brigi :)
    Nagyon fantasztikus vagy!
    Örök hála és köszönet!
    Most nem vagyok otthon csak pénteken leszek s azonnal megpróbálom :) / itt most sajnos nincs nálam se tű se fonal /
    Egyből írok az eredményről!

    Szép estét vagy napot!
    Évi

    ReplyDelete
  2. Orulok! ha segithetek irdd meg, es ha megkototted eddig akkor mehetunk tovabb csak irdd meg, es folytatjuk :)

    ReplyDelete
  3. Szió :)

    Holnap kezdem mert egy napot szabadságon leszek :)

    Szép estét!

    ReplyDelete
  4. I like this post, your photos made me interested in the tools. The needles, the pins, the tree like growth of the blue yarn.

    :-} Lorraine

    ReplyDelete
  5. Nagyon szeretnék egy ilyen kendőt, de kezdő kötő vagyok és aki profin köt, az nem értette az angol mintát. Bogarásztam a neten, így jutottam el hozzád, egy kommented alapján! Nagyon köszönöm a segítséget, ha elkészül az én kendőm, mindenképpen szólok :-)Áldott szép Karácsonyt nektek!

    ReplyDelete
  6. Evi, kivancsi vagyok hova jutottal a kotessel?

    ReplyDelete
  7. Dear Lorraine, this pattern is available in English on Raverly. I am glad you like the pics, I just merged two of my hobbies... knitting and photography. I believe you can see art in almost everything, just a matter of one's perspective.

    ReplyDelete
  8. Kedves Zsuzsa, nagyon orulok, hogy eljutottal hozzam, es remelem segitenek a kepek es a magyar leiras. Januar kozepen folytatom a masodik resszel, es aztan mar csak ismetlodik a minta ... amig a vegere nem ersz. Tul.keppen toled fugg hanyszor ismetelsz es mekkora legyen a kendod. A szelet is majd fotozom es csatolom.

    ReplyDelete
  9. Kedves Brigi!
    Hetek óta nézegetem ezeket a ,,csodakendőket" de csak most kezdtem hozzá ,mert Te részletesen és kezdők számára is érthető módon végre magyarul bemutatod.Sikerült eddig megkötnöm és alig várom a további segítséget.Köszönöm és kívánok Áldott Újévet !

    ReplyDelete
  10. szia, orulok, hogy tetszik a leiras. nemsokara folytatom!

    ReplyDelete
  11. Szia Brigi!
    Elkezdtem a Gail-t, de elakadtam a 37. sor után, amikor már csak ismételni kellene. Elkezdtem kutatni a neten, hátha ihletem támad, így akadtam Rád. Mikor lesz folytatás? Nekem sokat segítene. Vagy esetleg csak leírva tudnál segíteni, hogy most a 37. sor után hogyan tovább? A 23. sortól kössem újra? De nem jön ki a minta...vagy valamit elbénázok, ami nem lehetetlen, mert totál kezdő vagyok...Előre is köszi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. szia Tundi, en a 23. sorral kezdtem az ismetlest.

      Delete
  12. Sziasztok, tegnap este felraktam a Gail kendo masodik reszet.
    Ma ujraolvasva ugy dontottem, hogy egy kicsit atirom az ismetlest, hogy erthetobb legyen. Nezzetek meg, ha folytatni szeretnetek a Gail kendot :)

    ReplyDelete
  13. Szia Brigi!
    Kezdő kötős vagyk.
    Nagyon megtetszett ez a Gail kendő.
    Szeretném elkérni a magyar leírást és a munkarajzot ha lehetséges lenne.
    Remélem megtudom kötni:-)
    Egyébként nagyon szép rendezett a Blogod gyönyörű munkáid vannak.
    Üdvözlettel Májuska Marika. fistermarika@gmail.com

    ReplyDelete